- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

مبتلایان به کرونا در ارومیه از ۲۰۰ نفر هم فراتر رفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ارومیه همچنان با فاصله بسیار زیاد، بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را در استان به خود اختصاص داده است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۱۰ نفر، تعداد مبتلایان در مرکز استان به ۲۰۵ نفر رسید در حالی که شهرستان دوم در این خصوص، خوی با ۹۰ بیمار مبتلاست.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، دکتر جواد آقازاده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ۳۳ مورد ابتلای جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی، آزمایش کرونای ۱۰نفر در ارومیه، ۹ نفر در خوی، ۶ نفر در میاندوآب، ۲ نفر در هر یک از شهرهای مهاباد و تکاب و یک نفر در شهرستان های نقده، سردشت، پیرانشهر و شوط مثبت بوده‌است.

وی اضافه کرد: در این مدت، مورد مثبتی در شهرستان‌های بوکان، شاهین‌دژ، سلماس، اشنویه، ماکو، چایپاره، چالدران و پلدشت گزارش نشده‌است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی بیان کرد: با افزایش این تعداد موارد ابتلا، تعداد مبتلایان به کرونا در ارومیه به ۲۰۵ نفر، خوی ۹۰ نفر، بوکان ۸۰ نفر، میاندوآب ۶۲،  مهاباد ۴۱ نفر و شاهین‌دژ ۳۸ نفر رسید.

آقازاده بیان کرد: همچنین تاکنون ۲۲ نفر در نقده، ۲۰ نفر در تکاب، ۱۸ نفر در سردشت، ۱۵ نفر در هر یک از شهرستان‌های سلماس و پیرانشهر، ۱۳ نفر در اشنویه و ۱۱ نفر در ماکو به کرونا مبتلا شده‌اند.طی ۲ هفته گذشته در چایپاره و یک هفته گذشته در چالدران مبتلایان به کرونا، صفر بوده‌است.

وی اظهار کرد: در دیگر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی تعداد مبتلایان تک‌رقمی بوده به طوری‌که ۶ نفر در شوط، پنج نفر در پلدشت، چهار نفر در چایپاره و سه نفر در چالدران به کرونا مبتلا شده‌اند.

طبق آمار، طی ۲ هفته گذشته در شهرستان چایپاره و یک هفته گذشته در چالدران مورد مثبتی از کرونا ثبت نشده‌است.۶۴۸  نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۵۳ نفر فوت کرده‌اند.

سهم آذربایجان‌غربی از مبتلایان کشوری ۱.۷ درصد و فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در کشور ۲ درصد است.