- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

فعالیت بیش از یک‌هزار نماد اعتماد الکترونیکی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از فعالیت بیش از یک‌هزار نماد اعتماد الکترونیکی در آذربایجان‌غربی خبر دارد و افزود: این آمار نشان می‌دهد که تقاضای نماد طی سال ۱۳۹۸ نسبت به سال پیش از آن، ۲۷۰ مورد معادل ۳۳ درصد افزایش یافته‌است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، قاسم جلیلی‌نژاد  با اشاره به گسترش روز افزون معامله‌های برخط و خدمات ارائه شده بر بستر اینترنت بیان کرد: تعداد کسب و کارهای اینترنی روز به روز روند رو به رشدی را در کشور طی می‌کند و آذربایجان‌غربی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در سال‌های اخیر تجارت الکترونیک در میان شرکت‌های استانی به سرعت در حال گسترش بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایـجاد اعتماد و اطمینان بین کاربران خدمات الکترونیکی است، اضافه کرد: طبق مطالعات انجام شده تائید کسب و کار اینترنتی توسط یک موسسه و مرکز ثالث، بیشترین تاثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کارهای اینترنتی را دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: در این حالت خریدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری دارد و اگر از اطلاعات شخصی وی سوء استفاده شود، می‌تواند برای شکایت از کسب و کار اینترنتی متخلف به مراجع قانونی مراجعه کند.

جلیلی‌نژاد با بیان اینکه نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان دولتی است، بیان کرد: این نشان توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت، معدن و تجارت)، صادر شده و به کسب و کارهای اینترنتی با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا می‌شود.

وی هدف از اعطای نماد اعتماد الکترونیکی را اعتمادسازی و رسمیت‌دهی به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در ابعاد مختلف اعم از امنیتی،‌ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانست.

ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی به‌خصوص معاملات بنگاه‌های تجاری با افراد (B۲C) است به نحوی ‌که مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل کرده و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می‌کنند.