- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

سهم ۸۴ درصدی شهرهای پرجمعیت آذربایجان‌غربی در مبتلایان به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۸۴ درصد مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به پنج شهر پرجمعیت استان است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ نفر دیگر در ۹ شهرستان استان به بیماری کرونا مبتلا شدند که از این تعداد، ۲۶ نفر مربوط به پنج شهر ارومیه، خوی، بوکان، میاندوآب و مهاباد بودند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، دکتر جواد آقازاده  در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ۳۱ مورد ابتلای جدید، آزمایش ۹ نفر در ارومیه، هفت نفر در بوکان، چهار نفر در میاندوآب، سه نفر در هر یک از شهرهای خوی و مهاباد، ۲ نفر در شوط و یک نفر در شهرستان های شاهین دژ، سلماس و اشنویه مثبت بوده‌است.

وی اضافه کرد: در این مدت، مورد مثبتی در شهرستان‌های چایپاره، چالدران، پلدشت، تکاب، ماکو، پیرانشهر، سردشت و نقده گزارش نشده‌است.طی ۱۲ روز گذشته در چایپاره و پنج روز گذشته در چالدران تعداد مبتلایان صفر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی بیان کرد: با افزایش این تعداد موارد ابتلا، تعداد مبتلایان به کرونا در ارومیه به ۱۹۱ نفر، خوی ۸۰ نفر، بوکان ۷۸ نفر، میاندوآب ۵۳، شاهین‌دژ ۳۸ نفر و مهاباد به ۳۶ نفر رسید.

آقازاده بیان کرد: همچنین تاکنون ۲۱ نفر در نقده، ۱۸ نفر در تکاب، ۱۷ نفر در سردشت، ۱۴ نفر در سلماس، ۱۳ نفر در پیرانشهر، ۱۲ نفر در اشنویه و ۱۰ نفر در ماکو به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی اظهار کرد: در دیگر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی تعداد مبتلایان تک‌رقمی بوده به طوری‌که پنج نفر در شوط، چهار نفر در چایپاره، چهار نفر در پلدشت و سه نفر در چالدران به کرونا مبتلا شده‌اند.

طبق آمار، طی ۱۲ روز گذشته در شهرستان چایپاره و پنج روز گذشته در چالدران مورد مثبتی از کرونا ثبت نشده‌است. ۵۹۷ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۴۹ نفر فوت کرده‌اند. سهم آذربایجان‌غربی از مبتلایان در کشور ۱.۸ درصد و فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در کشور ۲ درصد است.