- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

تولید ۲.۶ میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده در آذربایجان غربی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون بیش از دو میلیون و ۶۵۲ هزار لیتر ضد عفونی کننده در استان تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، غلامرضا بابایی در گفتگو با خبرنگاران از تولید بیش از دو میلیون و ۶۵۲ هزار لیتر ضدعفونی کننده در استان از ابتدای اسفند سال گذشته خبر داد و گفت: این مقدار جهت استفاده عموم توسط دانشگاه علوم پزشکی توزیع شده است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی یاد شده بیش از ۶۵۸ هزار لیتر الکل و بیش از ۲۰ میلیون و ۱۶۶ هزار عدد انواع دستکش لاتکس یک بار مصرف تولید و جهت توزیع با اولویت کادر درمانی بیمارستان های استان تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان شد.

بابایی افزود: در همین دوره زمانی با هدف کنترل بازار و جلوگیری از سوء استفاده افراد سود جو از موقعیت پیش آمده برای افزایش سرخود قیمت ها، بیش از یک هزار و ۵۴۵ مورد بازرسی از واحد های صنفی، داروخانه ها و فروشگاه های تجهیزات پزشکی صورت گرفته که در نتیجه ۱۲۵ فقره پرونده تخلف احتکار و گرانفروشی به ارزش بیش از چهار هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال کشف و جهت رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی ارجاع شد.

رییس سازمان صنعت و معدن استان تاکید کرد: طرح تشدید بازرسی ویژه نوروز ۱۳۹۹ تا ۱۵ فروردین سال جاری ادامه خواهد داشت و در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی و غیر صنفی، تولیدی، توزیعی، داروخانه ها، فروشگاه های تجهیزات پزشکی و… مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد. همچنین سامانه شبانه روزی ۱۲۴ ستاد خبری سازمان آماده دریافت هرگونه گزارشات، شکایات و پیشنهادات مردمی است.