- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

روحانی: ورودی بیمارستان‌ها و فوتی‌ها براثر کرونا کاهش داشته است

رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: در این جلسه گزارشی داده شد مبنی بر این که ورودی به بیمارستان‌ها در استانها کاهش پیدا کرده و از آن طرف تعداد فوتی‌ها هم روند کاهشی داشته است که خبر مهمی برای ما بود اقداماتی که تاکنون انجام گرفته، مهم بوده است.

به گزارش پایگاه خبری حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به خانواده‌هایی که به مسافرت رفته‌اند و در حال برگشت به استان یا شهر خود هستند و گفت: تعداد ماشین‌هایی که از مراکز استانها خارج شده‌اند در هنگام بازگشت به شهر یا استان خود دیگر با مدل تب‌سنجی امکان تست آنها نیست چرا که باعث ترافیک طولانی می شود بنابراین باید با غربالگری و تماس با آنها این کار را انجام دهیم.

رییس‌جمهوری ادامه داد: به عنوان مثال تعدادی از ماشین‌ها از تهران و کرج خارج شده‌اند که البته گفتند شماره پلاک ماشین  و شماره موبایل آنها مشخص است. اگر کسی مشکلی دارد از همین حالا دنبال حل مشکل برویم چرا که در بازگشت  در ورودی به استان یک تراکم ایجاد می شود  و با مدل تب سنجی دیگر امکان پذیر نیست چرا که ترافیک های طولانی انجام شود.

روحانی ادامه داد: در این جلسه گزارشی داده شد مبنی بر این که ورودی به بیمارستان ها در استانها کاهش پیدا کرده و از آن طرف تعداد فوتی ها هم روند آن کاهشی است که هر دو خبر، خبر مهمی برای ما بود که اقداماتی که تاکنون انجام گرفته است مهم بوده است.

وی گفت: باز هم از نظام سلامت کشور تشکر و سپاسگزاری میکنیم که با فداکاری این کار مهم و اساسی را انجام می ‌دهند و از مردم تشکر می‌کنیم که آنها هم به توصیه‌ها توجه می‌کنند و آمار و ارقام نشان می‌دهند که اکثریت مردم به همه توصیه ها توجه دارند.