- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی تا ۱۵ فروردین تعطیل است

آذربایجان غربی با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی تا ۱۵ فروردین ماه، کتابخانه های عمومی سراسر استان نیز تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی تا ۱۵ فروردین ماه، و هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری زا، کتابخانه های عمومی سراسر استان نیز تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل شدند.

گفتنی است از سوم اسفند تا کنون و در چهار مرحله با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، همزمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی نیز تعطیل شدند.

بر این اساس بلافاصله پس از تعطیلی کتابخانه های عمومی و با توجه به دستورالعمل های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با نظارت نمایندگانی از نهاد، روند ضدعفونی کردن کتابخانه های عمومی استان آغاز شد تا پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح، در زمان مقتضی کتابخانه های عمومی خدمت رسانی به مردم را از سر بگیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی،‌ ادامه فعالیت کتابخانه های عمومی استان پس از ۱۵ فروردین ماه منوط به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است که در زمان مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.