- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

پرونده‌های قضایی مربوط به قاچاق در آذربایجان‌غربی ۴۲ درصد افزایش یافت

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: پرونده‌های قضایی مربوط به قاچاق در استان طی سال ۱۳۹۸ نسبت به سال پیش از آن ۴۲ درصد افزایش یافته و به ۶ هزار و ۳۹۷ فقره رسید.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ محمد اقوامی افزود: در سال ۱۳۹۷ حدود چهارهزار و ۵۰۰ پرونده در خصوص قاچاق در شعبه‌های مختلف تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی مورد رسیدگی قرار گرفت که این رقم حدود یک‌هزار و ۹۰۰ فقره در سال ۱۳۹۸ افزایش یافت.

وی اضافه کرد: با وجود افزایش تعداد پرونده‌های وارده در خصوص قاچاق کالا و ارز به شعبه‌های تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی، بیش از ۹۹.۳ درصد پرونده‌ها در سال ۱۳۹۸ رسیدگی و مختومه شد.

وی با اشاره به رسیدگی به ۶ هزار و ۳۵۳ پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌غربی بیان کرد: طی سال گذشته تنها ۴۴ پرونده مختومه نشد که آنها نیز در دست رسیدگی قرار دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای قاچاقچیان این پرونده‌ها، ۲ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال جریمه از سوی قضات شعب تعزیرات حکومتی استان صادر شد.

اقوامی گفت: این آمار نشان می‌دهد که هر کدام از متخلفان به طور متوسط به پرداخت حدود ۳۴۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این میزان جریمه، اقلام قاچاق نیز به نفع دولت مصادره شده که میزان ریالی آن هم بسیار قابل توجه است.

تعزیرات حکومتی مسوول رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز، تخلف حوزه بهداشت و درمان و تخلف در بخش کالا و خدمات است.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز است و سالانه هزاران میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف می‌شود.