- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

رونمایی از پوستر جشنواره ملی شمس و مولانا

طی آئینی با حضور اهالی فرهنگ و هنر در سالن شهید کوچری فرمانداری خوی،  از پوستر سومین جشنواره ملی شمس و مولانا رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، عابدی معاون استاندار و فرماندار شهرستان خوی در این مراسم برگزاری این جشنواره ملی را در شهرستان خوی موجب تقویت زیرساختهای توسعه گردشگری خوی عنوان کرد و گفت: وجود آرامگاه شمس تبریزی در خوی موهبت فرهنگی بر این شهر است که با برنامه ریزی های دقیق میتوان برکات اقتصادی آن را برای منطقه و کشور فراهم کرد وی اظهار امیدواری کرد با همکاری ادارات و همراهی هنرمندان جشنواره سوم شمس و مولانا بهتر از دوسال گذشته برگزار خواهد شد.

سید فتاح کبیری مدیر عامل تولیت شمس تبریزی تیز در این جلسه برگزاری جشنواره شمس و مولانا را وسیله ای برای رسیدن به اهداف ارزشمند فرهنگی و اجتماعی و تعمیق و گسترش فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی دانست و گفت: بزرگداشت دو چهره جهانی شمس و مولانا و شناسایی ظرفیت ها و استعداد ها و تزریق شو ر و نشاط فرهنگی و هنری و استفاده از ابزار هنر و تولید محصولات ارزشمند هنری در خصوص شمس و مولانا از مهمترین اهداف این رویداد است .

در ادامه جعفرپور  مدیر اجرایی تولیت شمس تبریزی و دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی و ششمین همایش علیم بین المللی شمس و مولانا با تشریح فراخوان جشنواره گفت: در سال ۹۹ این جشنواره در دو بخش موسیقی اصیل ایرانی و قصه گویی از داستانهای مثنوی معنوی و تقریرات شمس تبریزی با همکاری فرمانداری و شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی ، حوزه هنری ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بیمه ما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان برگزار خواهد شد.وی افزود : برای برگزاری دو رخداد ملی و بین المللی جشنواره و همایش از طرف شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی مبلغ ۲۰۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است که این نشان از علاقه مندی و حمایت بی بدیل شورا و شهرداری از برنامه های شمس و مولانا دارد.

جعفرپور گفت: کارهای اجرایی دبیرخانه جشنواره و همایش  از دیماه سال ۹۸ آغاز شده و شورای برنامه ریزی کلیات برنامه ها را تدوین و به مرور در حال اجرای آن است. وی با اشاره به برگزاری موفق جشنواره و همایش در سنوات گذشته افزود انشاالله با یاری دوستان هنرمند و اهالی فرهنگ و هنر در سال ۹۹ نیز شاهد برگزرای موفق ترین جشنواره و همایش خواهیم بود، وی گفت به دلیل شیوع ویروس کرونا در هماهنگی برخی امور جشنواره و همایش از جمله رایزنی با داوران جشنواره و همایش و انتخاب آنها با مشکل مواجه شدیم که این مهم نیز مراحل نهایی خود را سپری میکند و بزودی اسامی این عزیزان از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

دبیر جشنواره و همایش شمس و مولانا افزود:  در برگزاری همایش علمی بین المللی در سال ۹۹ علاوه بر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، انجمن عرفان اسلامی ایران و موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه که هر سه نهاد وابسته به وزارت علوم هستند با دبیرخانه همایش که در ۷ و ۸ مهرماه سال ۹۹ برگزار خواهد شد همکاری خواهند داشت.

 

به گزارش دروازه سنگی؛ سومین جشنواره ملی شمس و مولانا در دو بخش موسیقی و قصه‌گویی برگزار می شود. مهلت ارسال آثار دهم تیرماه ۹۹ اعلام شده است‌.

علاقمندان حضور در این جشنواره می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی اینترنتی www.jashnvareh-shams.com  مراجعه نمایند.

دو دوره گذشته با حضور گروههای هنری از سراسر کشور سالهای ۹۶ و ۹۷ برگزار شده است.