- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

همه مسابقات ورزشی در آذربایجان‌غربی لغو شد

سخنگوی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: همه مسابقات ورزشی در استان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شد.

سجاد خوبدل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن، برنامه‌های جمعی حوزه‌های ورزش و جوانان استان اعم از همایش‌ها، کارگاه‌ها و جلسات و تمرین‌های ورزشی لغو شده‌است.

وی ادامه داد: پیست اسکی خوشاکوی ارومیه نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود و شایعات منتشر شده در فضای مجازی در خصوص بازبودن این پیست کذب است.

گفتنی است شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۵۹۳ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۴۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز ۳۹  نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش یک نفر مثبت اعلام شده بود؛ این بانوی ۵۵ ساله نیز روز پنج‌شنبه با بهبودی از بیمارستان مرخص شد.