- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

بارش‌ها دوباره آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

کارشناس ادار کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: موج زودگذری از اواخر وقت جمعه شب وارد استان می‌شود که موجب بارش‌هایی در سطح استان تا روز یکشنبه خواهدشد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی یاسر اشتاد روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هوای ارومیه روز جمعه آرام بود و روز شنبه نیز آرام خواهد بود اما از شنبه‌شب در نواحی جنوبی و مرکزی استان بارش‌هایی رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه طی روزهای آینده تغییرات دمایی چندانی در استان رخ نخواهد داد، بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شاهین‌دژ با دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و نقده و چالدران با دمای ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر استان بود؛ دمای ارومیه نیز بین چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر و یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر در نوسان بوده‌است.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته بیشترین بارندگی‌ها در شهرستان‌های پیرانشهر با ۱۶۰ میلی‌متر و ارومیه ۴۹ میلی‌متر بود که موجب شادی کشاورزان و شهروندان استان شد.

آذربایجان‌غربی در هفته گذشته شاهد بارندگی‌های مطلوبی به شکل برف بود که پیرانشهر پربارش‌ترین شهر استان در هفته گذشته به شمار می‌رفت و ارتفاع برف در آن به بیش از یک متر رسید.

این استان سالانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌متر بارش دارد و سردشت پربارش‌ترین شهرستان این استان با سالانه یکهزار میلی‌متر بارندگی است.