- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

شانزدهمین شماره ماهنامه ندای قلم منتشر شد

شانزدهمین شماره ماهنامه «ندای قلم » اسفندماه ۹۸ به مدیرمسئولی حامد کاظم‌زاده خوئی، منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ شماره شانزدهم به موضوع فرهنگ پرداخته و توسعه فرهنگی در سبک زندگی،گلگز و عباس، گوشه ای بسیار کوچک از مضرات کتاب نخوانی، رسانه و سبک زندگی، مروری بر حقوق شهروندی از دید امام علی(ع)، ترندهای تکنولوژی در حال ظهور برای کتابخانه ها، نقش فرهنگ در اقتصاد، منظور مولانا از شیخ دین کسی نیست جز شمس تبریزی، جاسوسی علمی در میان شرقشناسان روسیه رواج داشته است ، عید نوروز در خوی، خانه تکانی و مدیریت مصرف آب، رونمایی از دیوان پرو ن اعتصامی، PERVİN-İ İTİSAMİ DİVANI’NIN TÜRKÇE ÇEVİRİSİ مطالب این شماره از ندای قلم است.

“ندای قلم”، عنوان نشریه‌ای است که در حوزه علوم انسانی، زیربخش‌های فرهنگ، هنر، تاریخ و ادب و در حوزه‌های اجتماعی، کتاب و کتاب‌خوانی، توسعه فرهنگی، رویکردهای اصلی این نشریه تعیین شده‌اند. در این میان، تلاش می‌شود با مطالعه و بررسی نیازهای فرهنگی و اجتماعی جدیدِ جامعه و فعال‌سازی ظرفیت‌ها و توانایی‌های مراکز علمی و پژوهشگران، حوزه‌های تعاملی آن‌ها با جامعه پوشش داده شود.

در این نشریه، انتشار یافته‌های علمی در راستای مشارکت در فرآیندهای تصمیم‌گیری در حوزه‌های فرهنگ و اجتماع و آثار، حاوی نظریه‌ها، راهکارها و روش‌های جدید، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه تلاش در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ اندیشه‌ورزی و پرسش‌گری، ارتقای نرخ سرانه مطالعه و احترام به محیط زیست، از اولویت‌های این نشریه است.

شماره شانزدهم ماهنامه ندای قلم در ۳۲ صفحه و با قیمت ۱۵ هزار تومان به روی دکه‌های مطبوعاتی رفته و نشریه ندای قلم از طریق سایت مگیران   https://www.magiran.com/magazine/2407  نیز قابل دسترس است.